Corpsmuseum

Opgericht in 2014

Op 20 juni 2014 is het Rotterdamsch Studenten Corps Museum opgericht waar tot de dag van vandaag steeds meer historische artikelen worden geplaatst. Het corpsmuseum bevindt zich nu aan de Oostmaaslaan en zal binnenkort verhuizen naar een locatie op Woudestein. De eerste openbare activiteit was het organiseren van een tentoonstelling, onder de naam 'R.S.C., 100 jaar vriendschap voor het leven'. Het doel van het museum is om de historie van R.S.C./R.V.S.V., de RSS Hermes en de RSS Walhalla te waarborgen. Het museum heeft een unieke foto-en filmcollectie verwachten die een prachtig historisch beeld geeft van ruim 100 jaar Rotterdams studentenleven.

Zowel R.S.C. en R.V.S.V. hebben bij het 100-jaar bestaan van hun vereniging een eeuwboek geschreven. Dankzij die inzet hebben we een beter beeld gekregen van de geschiedenis en ontwikkeling van beide verenigingen. Er is een uitgebreide collectie van archieven, documenten, interviews en historische voorwerpen. Het corpsmuseum maakt dus het R.S.C./R.V.S.V. verleden zo toegankelijk mogelijk. Als je zelf iets interessant hebt gevonden wat voor het Corpsmuseum interessant zou kunnen zijn, laat het ons weten. Je kan het museum op afspraaak bezoeken. Er is ook een digitaal museum, daar kun je als gast of als lid inloggen. Om als lid in te loggen volg de volgende stappen: